28 Σεπτεμβρίου 2010

Τιμούν Αυτοί που Διεκδικούν;

Kyratzopoulos S. Vassilis

Σεπτέμβριος, μήνας γεμάτος με οδυνηρές αναμνήσεις καταστροφών. Μήνας μνήμης αλλά και συλλογισμού. Μήνας φόρου τιμής για αδικοχαμένους χριστιανούς: της Θράκης, της Ανατολίας, του Πόντου, της Μεσοποταμίας και Αρμενίας. Μήνας γνωστοποίησης εξόντωσης Βυζαντινών λαών. Αν και φαινομενικά τα πεδία μάχης είχαν κλείσει από το 1453, οι γενοκτόνες πράξεις εξόντωσης των Βυζαντινών λαών συνεχίστηκαν μέχρι και το 1974. Το μέλλον, θα δείξει …
Στο Σεπτέμβριο του 2010 ζήσαμε δύο παγκόσμιες πράξεις «διεκδίκησης δικαίου». Η πράξη του κ. Κρις Σπύρου, να τελέσει Θεία λειτουργία στην Αγία Σοφία, ως πρόεδρος του «Παγκόσμιου Συμβουλίου για την Αποκατάσταση της Αγίας Σοφίας»[1] και το Διεθνές Συνέδριο «Τρεις Γενοκτονίες μία Στρατηγική», που πραγματοποιήθηκε στην Παλαιά Βουλή της Αθήνας, με αντιπροσώπους των τριών εθνοτήτων (Αρμένιοι, Έλληνες και Άσσύριοι) από διεθνείς και εγχώριους οργανισμούς.
Στο παρόν κείμενο δεν θα αναλωθώ σε τεχνικές ή οργανωτικές λεπτομέρειες, που έτσι και αλλιώς είναι γνωστές στο κοινό από τα ΜΜΕ, αλλά στην πολιτική ανάλυση των γεγονότων.
Ο κ. Chris Spirou
Το προφίλ, του συνομιλητή του Μιλόσεβιτς (γνωστό το τέλος του) και τέως προέδρου των Δημοκρατικών στην Πολιτεία New Hampshire[2], που εγκατάλειψε την πολιτική κατόπιν πτώχευσης (κατά δήλωση του σε ΜΜΕ, επειδή η κατασκευαστική του εταιρεία μπλέχτηκε σε σκανδαλολογία), δίδεται με την επιστολή του κ. John Brandy Kiesling, που αναφέρεται στην γερουσιαστή κ. H. Clinton[3]. Άρα δεν θα ασχοληθούμε ούτε και μ’ αυτό. Εξ άλλου η διεθνής προκήρυξη της «Παγκόσμιας Ενορίας της Αγίας Σοφίας» έχει απαντηθεί με άρθρο από τον Πρωτοπρεσβύτερο Γεώργιο Τσέτση[4].
Η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και Θείου, πραγματοποιείται μέσω της Θείας Λειτουργίας. Προφανώς είναι θέμα πρωτίστως πνευματικό και όχι τόσο υλικό. Τα οργανωτικά και τα διαδικαστικά υπόκεινται στις θρησκευτικές αρχές, που είναι αποδεκτές σχεδόν από όλα τα κράτη μέλη του ΟΗΕ και την ανθρωπότητα. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο μία θρησκευτική πράξη, που τελείται από λαϊκούς θα έβρισκε υποστηρικτές στην ανθρωπότητα και στον ΟΗΕ;
Είναι γνωστό ότι η Τουρκική Δημοκρατία εάν δεν πιεστεί δεν υποχωρεί σ’ όποιο κεκτημένο νομίζει ότι της ανήκει, και το 90% του λαού της ταυτίζεται με την εθνική κρατική πολιτική (αντιθέτως στην Ελλάδα το 90% αντιπαρατίθεται στην εθνική κρατική πολιτική). Κατά πόσο είναι σωστό, να τελείται κάποια πράξη κατά των εθνικών κεκτημένων της Τουρκικής Δημοκρατίας, όταν η κοινή γνώμη είναι υπερευαισθητοποιημένη από ένα πρόσφατο δημοψήφισμα, όπου αναμετρήθηκαν οι πολιτικές δυνάμεις;
Ο κ. Σπύρου θα έβρισκε υποστηρικτές, όταν δεν υπάκουσε παράκληση πνευματικού ηγέτη («υπ’ ομηρία», όπως αναφέρει και ο ίδιος κ. Σπύρου), που τους αποδεκτούς κανόνες λειτουργίας όλων των Χριστιανικών θεσμών, δεν παραβίασε εδώ και 500 χρόνια ούτε καν το Βατικανό;
 Οι Τουρκικές αρχές απαγόρευσαν την διέλευση της πομπής των λεωφορείων (σε αντιπαράθεση με την ανθρωπιστική νηοπομπή προς τη Γάζα;) και παράλληλα είχαν κλείσει «το Μουσείο της Αγ. Σοφίας» για «επισκευές»! Και το ταξίδι διεκδίκησης τερμάτισε στις ακτές του Έβρου! Μετά την Δέηση στις ακτές του ποταμού, ο κ. Σπύρου ανακοίνωσε στους 250 και πλέον συνοδοιπόρους του, ότι τώρα ξεκινά έναν αγώνα προσφυγής της Τουρκίας στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο!
Ο «εθνοπατέρας» κ. Σπύρου, προφανώς δεν είναι ενήμερος για τις 65 (εξήντα πέντε) και πλέον παραβιάσεις της Συνθήκης της Λοζάννης κατά της Ελληνικής εθνότητας της Κωνσταντινούπολης, Ίμβρου και Τενέδου στην περίοδο 1924 - 1974. Περισσότερο δε, δύο εξ αυτών (Γενοκτόνος πράξη Σεπτεμβριανών του 1955 και απελάσεις του 1963), αγγίζουν και την παραβίαση των άρθρων περί γενοκτονίας του Καταστατικού Χάρτη της Ρώμης. Χρειάζονταν νέα δεδομένα; Για ποια συμφέροντα;
 Εάν ναι, πώς η μαρτυρική ιστορία των Ρωμιών της Πόλης αγνοείται έτσι επιδεικτικά; Μήπως κάποιοι κρατούν έγγραφα συγκατάθεσης «των ισχυρών» στα πάθη μας;
Ακριβώς, οι προαναφερόμενες ερωτήσεις πρέπει να απαντηθούν από τα επίσημα χείλη «των ισχυρών» και εάν σιωπούν πρέπει να απαντηθούν από Διεθνή Συνέδρια, που μελετούν τα ανθρώπινα πάθη!

Διεθνές Συνέδριο «Τρεις Γενοκτονίες Μία Στρατηγική»

Ήταν η συνέχεια του Σαράγιεβου και της Κομοτηνής, όπως δήλωσε στην εναρκτήρια ομιλία του ο πρόεδρος της Οργανωτικής επιτροπής κ. Παυλίδης. Στο Σαράγιεβο, όπου αναγνωρίστηκε από το IAGS (International Association of Genocide Scholars) η γενοκτονία που υπέστησαν οι Χριστιανοί της Ανατολίας (Έλληνες, Ασσύριοι και άλλοι Χριστιανικοί λαοί, όπως αναγράφηκε στο καταστατικό). Ένας από τους τέσσερις εισηγητές εξ Ελλάδος[5] που παραβρέθηκαν στο Σαράγιεβο ήταν και ο γράφων. Άρα η αποτίμηση των αποστάσεων που διανύθηκαν θα είναι πολύ πιο εύκολη από έναν ταξιδιώτη, που ξεκίνησε από την αφετηρία.
Ήταν ένα ευτυχές γεγονός που ξανασυναντηθήκαμε  τόσοι  φίλοι από τις τέσσερις γωνιές της γης, οι οποίοι στήριξαν την πρότασή μας στο Σαράγιεβο και στην ηλεκτρονική ψηφοφορία, που διεξάχθηκε ανά την οικουμένη, ενώ δεχόμασταν μια σημαντική αντίσταση από τους Αρμένιους της Αμερικής (Το ζήτημα δεν θα το ανέφερα, εάν δεν τονίζονταν δύο φορές στην ομιλία του προέδρου του IAGS καθ. Israel W. Charny). Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι το IAGS ιδρύθηκε από καθηγητές Ιουδαϊκής καταγωγής με στόχο την μελέτη του ολοκαυτώματος, με απώτερο σκοπό την καταγραφή σταδίων προετοιμασίας των αδικημάτων κατά της ανθρωπότητας για την πρόληψη ομοίων γεγονότων. Επήλθε ο μεγάλος αγώνας των Αρμενίων με πρωτεργάτη τον Richard G. Hovannisian, χάρη του οποίου έγινε δεκτό το Αρμενικό ολοκαύτωμα. Ήταν το πρώτο βήμα για την ταχύρυθμη ανά την οικουμένη αναγνώριση της γενοκτονίας, που υπέστη ο Αρμένικος λαός.
Από Ελληνικής πλευράς τα Ποντιακά Σωματεία ξεκίνησαν τον μεγάλο αγώνα, για την διεθνή αναγνώριση. Αν και από την πρώτη στιγμή προϋπήρχε μεγάλη ρήξη μεταξύ των ιθυνόντων, που στήριζαν την προσπάθεια, εάν πρέπει να αναφέρεται ως «γενοκτονία που υπέστησαν οι Πόντιοι» ή «γενοκτονία που υπέστησαν οι Έλληνες». Η χροιά αυτής της διαμάχης επανεμφανίστηκε και στο συνέδριο των Αθηνών.
Ένα δεύτερο και «διεθνές ζήτημα», είναι ο περιορισμός της χρονικής περιόδου γενοκτόνων πράξεων, που υπέστησαν οι Βυζαντινοί λαοί της καθ’ ημάς Ανατολής. Υπάρχει ένα «διεθνές lobby», που με νύχια και με δόντια προσπαθεί να περιορίσει το γεγονός στην περίοδο 1909 – 1923. Δηλαδή στην περίοδο που την εξουσία του Οθωμανικού κράτους κατείχαν οι Νεότουρκοι. Με τον τρόπο αυτό προφανώς δίδεται «άφεση» στην Τουρκική Δημοκρατία, που ιδρύθηκε με την Συνθήκη της Λοζάννης, που υπογράφηκε στις 24/7/1923. Όμως όπως αναφέρεται και στο λογότυπο του Συνεδρίου, όσο συνεχίζονταν και συνεχίζεται η ίδια στρατηγική, επιβαρύνονται όλοι όσοι την υπηρέτησαν και την υπηρετούν. Εξ’ άλλου οι διοργανωτές ανάδειξαν το γεγονός με τον καλύτερο τρόπο, όταν επέλεξαν ως ομιλητή της εναρκτήριας πανηγυρικής ομιλίας τον τ. πρόεδρο της Κυπριακής Βουλής και επίτιμο πρόεδρο της ΕΔΕΚ κ. Βάσο Λυσσαρίδη. Ζωντανός μάρτυρας όλου «του Κυπριακού» και του «μηχανισμού καταστροφής», που συνεχίστηκε μέχρι το 1974.
Βέβαια, για μένα ήταν αδιανόητο, που μερικοί ομιλητές του εξωτερικού δεν γνώριζαν ότι η Ελληνική Βουλή δεν έχει ψηφίσει ακόμα την γενοκτονία που υπέστη ο Ελληνισμός της Ανατολίας, ενώ άλλοι το γνώριζαν. Αν και η Σουηδική Βουλή έχει αναγνωρίσει και έχει ψηφίσει το γεγονός με πρωτεργάτη τον Nik Papadopoulo βουλευτή της Σουηδίας (επίσης ομιλητής του Συνεδρίου) οι Έλληνες δεν το είχαν ψηφίσει ακόμα.
Κατανοώ την «καλόπιστη τρίπλα» των ιθυνόντων. Διότι όντως δεν μπορείς να νιώθεις άνετα, όταν ένας Ακαδημαϊκός Διεθνής Οργανισμός και μία Ευρωπαϊκή χώρα (από τις δημοκρατικότερες του κόσμου) έχουν αναγνωρίσει το γεγονός, και εμείς δεν κατορθώσαμε να πείσουμε τα εγγόνια, αυτών που υπέστησαν τα χειρότερα που μπορεί να υποστεί ένας άνθρωπος, να ψηφίσουν! Βέβαια ελέγχεται και πόσους αντιπροσώπους διαθέτουν τα Ποντιακά, Μικρασιατικά και Κωνσταντινουπολίτικα σωματεία στην Ελληνική Βουλή, και σε τι οφείλεται ο μικρός αριθμός; Όμως αυτό που δεν μπορώ να αντιληφθώ είναι η εμβόλιμα προστεθείσα (δεν αναφέρονταν σε κανένα σημείο του προγράμματος) ομιλία του κ. Κακλαμάνη στην Εναρκτήρια Συνεδρίαση, ο οποίος ήταν και ο πρόεδρος της Βουλής όταν είχε έλθει το ψήφισμα στην ολομέλεια και ως δια μαγείας δεν ψηφίστηκε και κουτσουρεμένα εμφανίστηκε ως Προεδρικό Διάταγμα! Ξέχωρα που δεχτήκαμε και τις υποδείξεις του κ. Κακλαμάνη, ίσως τμήμα της απάντησης του ερωτήματος που θέσαμε συμπεριλαμβάνεται σ’ αυτή την κίνηση των οργανωτών.
Αρχές του IAGS και η εφαρμογή τους
Οι αρχές του IAGS συνοψίζονται σε δύο προτάσεις:
Δικαίωμα στη ζωή.
Δικαίωμα στην προστασία της ζωής.
Για την εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών χρειάζονται:
·        Άτομα, που πιστεύουν και έχουν την ψυχική δύναμη να αντισταθούν και να απαιτήσουν «από τους ισχυρούς», με κάθε τίμημα.
·        Γνώση και θεσμούς μετάδοσης γνώσεων, που θα διδάσκουν τα δικαιώματα και τους τρόπους απαίτησής τους.
·        Πόροι, ανεξάρτητοι από την «άλλη τάξη πραγμάτων». 
Με την επιστροφή μας από το Σαράγιεβο είχαμε τονίσει τα προαναφερόμενα. Αν και το Συνέδριο των Αθηνών έκλεισε με την ελπιδοφόρα εισήγηση δημιουργίας τμήματος ή και σχολής «ανθρωπίνων δικαιωμάτων», η αντίστοιχη σχολή της Άγκυρας που ιδρύθηκε στη μετά Σαράγιεβο περίοδο σε λίγο θα έχει τους πρώτους απόφοιτους. Βλέποντας την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος του πολιτικού μας κόσμου  (έλαμψαν δια της απουσίας τους από το Συνέδριο), προφανώς θα περιμένουμε πολύ για να χειροκροτήσουμε τους αποφοίτους του αντίστοιχου Ελλαδικού ιδρύματος.
Όμως ένα συνέδριο, που λαμβάνουν θέση τόσοι διακεκριμένοι καθηγητές έχει την δυνατότητα να βοηθήσει. Από κάθε παρευρισκόμενο εάν ζητηθεί και συλλεχθεί η βιβλιογραφία που γνωρίζει, μπορεί να ετοιμαστεί ένας οδηγός – ευρετήριο (μπορεί να είναι και ένα μεγάλο παράρτημα των πρακτικών του Συνεδρίου), που θα είναι ο καλύτερος συμβουλευτικός οδηγός των νέων επιστημόνων ή και αγωνιστών (τελευταίως αρέσκεται να τους αποκαλούμε ακτιβιστές). Δυστυχώς μέχρι σήμερα η γνώση περί «ανθρωπίνων δικαιωμάτων» στην Ελλάδα παραμένει σαν εφτασφράγιστο μυστικό μέσα σε συγκεκριμένη «ομάδα». Κάθε νέος που θέλει να ασχοληθεί με το θέμα, εν απουσία όλων των δεδομένων προφανώς θα υποπέσει σε θεωρητικά λάθη. Έτσι θα αναγκαστεί ή για να μην εκτεθεί να εγκαταλείψει τις προσπάθειες που καταβάλει ή να ενταχτεί στην «ομάδα» μ’ όλα τα επακόλουθα που νοούνται. Ελπίζω να εισακουστεί η θερμή παράκληση και η οργανωτική επιτροπή να εκδώσει βιβλίο – ευρετήριο «πηγές μελέτης ανθρωπίνων δικαιωμάτων». Θα την ευγνωμονούν όλοι οι μελλοντικοί αγωνιστές.
Το έτερο ζήτημα, που είχαμε σημειώσει στο Σαράγιεβο ήταν η  έλλειψη ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας, σ’ ότι αφορά την τραγωδία των Βυζαντινών λαών στην καθ’ ημάς Ανατολή στον 20ο αιώνα. Ενώ Αρμένιοι και Ασσύριοι δούλεψαν και δουλεύουν μεθοδικά (κάθε χρόνο οι μελετητές των γεγονότων εκδίδουν τουλάχιστον 3 – 4 επιστημονικά βιβλία) οι Έλληνες το αγνοούν παντελώς. Ο γράφων, το Μάιο του 2009 εκδίδοντας στην Τουρκία, στα Τουρκικά, με εκτεταμένο υλικό το έργο του Άγραφη Γενοκτονία[6], μπορεί να εισέπραξε ατομικές μηνύσεις[7], όμως τα αποτελέσματα του βιβλίου ήταν τόσο απροσδόκητα, που ούτε ο ίδιος θα φανταζόταν. Βεβαίως οι κινήσεις πρέπει να είναι συντονισμένες και όχι ατομικές. Όμως από ποιο φορέα;

Συμπεράσματα

Τα έδρανα της Παλαιάς Βουλής που φιλοξένησε το Επιστημονικό Συνέδριο, ήταν γεμάτα όταν ομιλούσε κάποιος κομματικός και μισογεμάτα όταν ομιλούσε κάποιος επιστήμονας. Όπως άδειος ήταν και ο χώρος του Άγνωστου Στρατιώτη στην τελετή κατάθεσης στεφάνου στις 19/9/2010, ημέρα «μνήμης των θυμάτων της Μικρασιατικής Καταστροφής». Εάν παρευρίσκονταν οι «κομματικοί» θα τους συνόδευαν και οι οπαδοί, και έτσι η τιμή προς τους αδικοχαμένους θα ήταν μαζικότερη.
Φίλοι (και όχι μόνο ένας), που γνωρίζουν την τουρκική πραγματικότητα μου εκμυστηρεύτηκαν κάποιες σκέψεις τους, που μπορούν να συνοψιστούν: «εμείς που πολεμάμε τόσα χρόνια τον Κεμαλισμό σ’ όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, αν και  νιώθουμε την απέραντη ελευθερία στην Ελλάδα, παράλληλα διαισθανόμαστε να πλανάται και ένας περίεργος Κεμαλισμός».
Συλλογίζομαι, μήπως ο Κεμαλισμός δεν είναι ιεραρχημένος στην ρίζα ενός ιδεολογικού δένδρου, αλλά είναι ένα σημαντικό κλαδί του ιδίου δένδρου που φιλοξενείται και η Ελλαδική πραγματικότητα;
 βκ

Ετικέτες

Προς αυτούς που βλέπουν Colpo Grosso σε Πατριαρχείο και Βατοπέδι*

Προς αυτούς που βλέπουν Colpo Grosso σε Πατριαρχείο και Βατοπέδι*
Στην Ελλάδα διαπιστώνουμε μια τάση, που «μάλλον εδραιώθηκε» μετά την μεταπολίτευση. Οι εντολοδόχοι καταστροφικών για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό πολιτικών και πολιτισμικών δραστηριοτήτων να καταγγέλλουν πρώτοι την δράση τους, με σκοπό ή να θολώσουν να νερά περισσότερο απ΄ ότι είναι, είτε να απομακρύνουν τις όποιες υποψίες που θα τους επιβάρυναν και θα τους επιβαρύνουν. Η πρακτική αυτή σε μία κοινωνία ατιμωρησίας καλά κρατεί.
Την 2η εβδομάδα του Σεπτεμβρίου έλαβα ένα ανυπόγραφο ηλεκτρονικό μήνυμα με θέμα «όλη η αλήθεια για το Βατοπέδι», το οποίο καταγγέλλει την δραστηριότητα ξένων πρακτόρων στις κυβερνήσεις Καραμανλή και Παπανδρέου (αμφοτέρων των νέων), οι οποίοι με συνεργασία διεφθαρμένων πολιτικών, κατάστρεψαν ή αν θέλετε αποκάλυψαν/κοινοποίησαν ένα αγαθό σχέδιο «μεταφοράς έδρας του Οικουμενικού Πατριαρχείου».
Το κείμενο δίδει «κάποιες αληθοφανείς λεπτομέρειες», συνοδευόμενες με ανυπόστατες πληροφορίες, που μειώνουν το κύρος του Πατριαρχείου αλλά και του Οικουμενικού Πατριάρχη. Χειρότερο δε, στηρίζουν θέσεις και βουλήσεις της απέναντι όχθης.
Στην εισαγωγή του άρθρου αναφέρεται ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο για το Τουρκικό Κράτος είναι «… ίδρυμα που απευθύνεται σε ορθοδόξους Τούρκους, και ως εκ τούτου οι ιεράρχες του πρέπει να είναι Τούρκοι υπήκοοι…». Το ίδιο επιχείρημα είχε αναπτυχθεί και στο άρθρο του Νίκου Μελέτη στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ (www.m-epikaira.gr), το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Επιστημών Πειραιώς στις 31/7/2010 (διαισθάνομαι Χρυσοπηγή).
Σε μία τόσο μικρή πρόταση τέσσερα λάθη και ύβρεις!
Α) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο μέχρι και το 2010 δεν αναγνωρίζονταν από το Τουρκικό Κράτος ως ίδρυμα. Αυτό ήταν και ο βασικός λόγος που στο παρελθόν υπεξαιρέθηκαν ακίνητα, παύτηκε το τυπογραφείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δεν γίνονταν δεκτές επιστολές του Οικουμενικού Θρόνου κ.ά. Η αλλαγή του κατεστημένου επήλθε με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με την οποία η Ευρώπη διάταζε το Τουρκικό Κράτος να επιστρέψει το Ορφανοτροφείο της Πριγκήπου, αλλά έμμεσα η Τουρκία να αποδεχθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως νομικό πρόσωπο. Ναι μεν η Τουρκία δέχτηκε την απόφαση, όμως ακόμα εκκρεμεί η θεσμική αναγνώριση – κατοχύρωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως ίδρυμα.
Β) Κατά το Τουρκικό κράτος ο Οικουμενικός Πατριάρχης της Κωνσταντινουπόλεως, είναι ο πνευματικός ηγέτης των Ρωμιών, που παραμένουν στην Τουρκική Επικράτεια με την Συνθήκη της Λοζάννης. Άρα όχι των Τούρκων, όπως αναφέρουν τα προαναφερόμενα άρθρα. Εξ άλλου το Πατριαρχείο των Τουρκορθοδόξων, που έχει ιδρυθεί από τον παπά Ευθύμη με τις ευλογίες του Κεμάλ Ατατούρκ, έχει επικεφαλής τον εγγονό του Erenerol, που η αδελφή του βρίσκεται στην φυλακή, ως κατηγορούμενη της υπόθεσης Ergenekon, που τάραξε την πολιτική ζωή της Τουρκίας. Η οικογένεια χωρίς ευλογία και ποίμνιο έχει υπό κατάληψή της τρεις Ελληνορθόδοξες εκκλησίες του Γαλατά. Η διεκδίκηση των Εκκλησιών και των ακινήτων που κατείχαν τα Βακούφια αυτών, «θεωρητικά» συνεχίζεται στα Τουρκικά Δικαστήρια από την δεκαετία του 30.
Γ) Στην Τουρκία δεν υφίσταται νόμος που εξαναγκάζει τους μητροπολίτες, που βρίσκονται στην εποπτεία του Πατριαρχείου να έχουν τουρκική υπηκοότητα. Εξ άλλου εάν υπήρχε κάτι αντίστοιχο, το κράτος έμμεσα θα αποδέχονταν το Πατριαρχείο ως νομικό πρόσωπο, πράγμα που δεν θέλουν οι Τουρκικές αρχές. Εδώ αντιφάσκουν και τα δύο προαναφερόμενα άρθρα. Όμως πως θα εξυπηρετούσαν όλες τις πλευρές;
Δ) Για την εκλογή του Πατριάρχη οι τουρκικές αρχές επικαλούνται διάταγμα με το οποίο επιβάλλεται ο Πατριάρχης να έχει Τουρκική υπηκοότητα, να κατοικεί στην Τουρκία και να είναι αποδεκτό πρόσωπο της Τουρκίας [τα αποδεκτά ονόματα διαβιβάζονται στην εκλόγιμη Ιερά Σύνοδο δια μέσου του νομάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Nizaname (διάταγμα) του 1862]. Όμως το διάταγμα που επικαλούνται προέρχεται από την εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και σύμφωνα μ’ αξιόλογους Τούρκους Συνταγματολόγους τυγχάνει αμφιβόλου ισχύος!
Πρέπει να τονίσουμε ότι την 1/11/1948 μετά την αφαίρεση 3 ονομάτων από την κατάσταση υποψηφίων από τον Νομάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ο Έλλην υπήκοος κάτοικος Αμερικής Αθηναγόρας εξελέγη Πατριάρχης από την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου.
Τέλος οι ύβρεις, ύβρεις στους κατοίκους της Ελληνικής Εθνότητας της Κωνσταντινουπόλεως, οι οποίοι για να τιμήσουν και να διατηρήσουν την ταυτότητά τους, έχουν υποστεί μύρια βάσανα, για να έλθουν «οι αναλυτές» του 21ου αιώνα και να τους αποκαλέσουν «Τούρκους»! Ύβρεις στους Κρητικούς ιεράρχες, οι οποίοι για να τιμήσουν και να εξυπηρετήσουν το πιστεύω τους, αποδέχτηκαν να πάρουν την Τουρκική υπηκοότητα. Εξάλλου η Τουρκία, ως μη μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει να αντιμετωπίσει τα άρθρα της Συνθήκης Σέγκεν, προφανώς οι ιεράρχες για να μην δημιουργήσουν προβλήματα και στην πατρίδα τους ανέλαβαν  αυτή την σκληρή απόφαση και δυσαρέστησαν τους μη Ελληνορθόδοξους.
Στη συνέχεια της ανυπόγραφης «ανάλυση», προβλέπεται και το «αιφνίδιο» ή «φυσικό» πρόβλημα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου Α’, όπως είχε προβλέψει και στο άρθρο του ο ανταποκριτής του CNN Bill Wunner, το οποίο άρθρο αμέσως αναμεταδόθηκε από την γνωστή τουρκική εφημερίδα Hürriyet. Βεβαίως όλοι παράβλεψαν διαδικασίες που έχουν θεσμοθετηθεί εδώ και 14 αιώνες. Δεν γνωρίζω εάν ήθελαν να τονίσουν την ικανότητα και δυναμικότητα που εκπέμπει, ο σημερινός προκαθήμενους της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας. Στη σκιά των μνημονίων και των σκανδάλων είναι ο μοναδικός που λευκαίνει την ψυχή των Ελλήνων ανά τον κόσμο. Ίσως αυτή η δραστηριότητα και το ενδιαφέρον προς το περιβάλλον ενοχλεί κάποιους κύκλους, εντός και εκτός της Ελληνικής επικράτειας.
Και τέλος επικαλούμενοι την «οικουμενικότητα» βάζουν στο παιχνίδι την νεοαπελευθερωμένη Εκκλησία της Ρωσίας. Με τον ίδιο τρόπο προσπάθησαν να δημιουργήσουν προβλήματα μεταξύ των δύο πνευματικών ιδρυμάτων πριν και μετά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία του Σουμελά. Βέβαια είναι πιο δύσκολο να μελετήσουν τις αποφάσεις των Ιερών Συνόδων από το να παπαγαλίζουν. Τους παρακαλώ να μελετήσουν και να αντιληφθούν ότι το Πατριαρχείο θα παραμείνει Οικουμενικό όσο εδρεύει στην Κωνσταντινούπολη και η παραμονή του είναι υπό Διεθνή Εγγύηση. Εάν τώρα οι εγγυητές έχουν αποφασίσει να θυσιάσουν το ίδρυμα όπως και τα 3.000.000 Χριστιανών της περιόδου 1913 – 1974 που ζούσαν στην σημερινή τουρκική επικράτεια είναι άλλο θέμα...
βκ
[*] http://m-epikaira.gr/2010/07
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/09/blog-post_9331.html

Ετικέτες

17 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΡΕΙΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ, ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»

ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΡΕΙΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ, ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»

6 Σεπτεμβρίου 2010

«ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΣΑΣ»

«ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΣΑΣ»

1 Σεπτεμβρίου 2010

Τουρκική οργή για μνημείο τής Γενοκτονίας τών Ασσυρίων...




Με τη Γενοκτονία τών Ασσυρίων το δίσκελο Οθωμανία-Τουρκία συμπληρώνει το καρέ τής φρίκης με το οποίο γέμισε με πτώματα το διάβα του. Ασσύριοι, Αρμένιοι, Πόντιοι, Έλληνες-Ελληνοκύπριοι. Όμως οι απόγονοι τών λαών που σφαγιάστηκαν από τούς κάθε εποχής τουρκομουσουλμάνους δεν ξεχνούν. Και κάθε τόσο τούς χαστουκίζουν παγκοσμίως.
Έτσι, αναμενόμενη ήταν η οργή τού τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών που αντιδρά ως δεχόμενο ηλεκτροσόκ (η υπερ-αντίδραση τής ενοχής…) όταν κάποιος κατηγορεί τη χώρα για γενοκτονία…
Αυτή τη φορά το πλήγμα ήρθε από τη μακρινή Αυστραλία, από ένα προάστιο τού Σίδνεϊ, οι αρχές τού οποίου… τόλμησαν να δυσαρεστήσουν την Άγκυρα κάνοντας τα αποκαλυπτήρια ενός μνημείου που ως θέμα έχει τη γενοκτονική σφαγή τών Ασσυρίων από τούς Τούρκους.  
Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών αναμάσησε τα συνήθη, για διαστρέβλωση τής Ιστορίας και για κακές υπηρεσίες στην ανάπτυξη τών διμερών σχέσεων, από άτομα που "επιθυμούν να δηλητηριάσουν τις τέλειες σχέσεις Τουρκίας-Αυστραλίας"! Και χαρακτήρισε ως "απαράδεκτη εξέλιξη" την ύπαρξη τέτοιων απόψεων και μάλιστα σε ομοσπονδιακό αυστραλιανό επίπεδο. Και κάλεσε την τοπική και την ομοσπονδιακή πολιτική ηγεσία τής Αυστραλίας "να μην πέφτει θύμα ατόμων που επιθυμούν να σπείρουν το σπόρο τού μίσους και τής εχθρότητας". 
Η Τουρκία, δυστυχώς, δεν διαθέτει ακόμη την πολιτική ωριμότητα να αντιμετωπίσει την αιμοβόρα Ιστορία της κατάματα και να τη συζητήσει σε κοινωνικό επίπεδο με πάσα ειλικρίνεια αλλάζοντας, ειλικρινώς, την πολιτική της προς το ανθρωπινότερο. 
Πηγή: defencepoint.gr

Ετικέτες

Τα Σεπτεμβριανά σημάδεψαν την αρχή του τέλους της πολίτικης Ρωμιοσύνης



Τα Σεπτεμβριανά σημάδεψαν την αρχή τού τέλους
τής πολίτικης Ρωμιοσύνης

Τα Σεπτεμβριανά σημάδεψαν την αρχή τού τέλους
τής πολίτικης Ρωμιοσύνης

Τα Αυγουστιάτικα συλλείτουργα και οι λειτουργίες τελείωσαν. Τώρα μπήκαμε στον Σεπτέμβρη με επί θύραις τη θύμιση για το τεράστιο τουρκικό έγκλημα τής 6-7 Σεπτεμβρίου 1955. Το φοβερό εκείνο έγκλημα, που ο εξ Αμερικής Πατριάρχης Αθηναγόρας Α' θέλησε να το κουκουλώσει λέγοντας: «Ε, τί να γίνει! Ας πούμε ότι επρόκειτο για καταστροφή από σεισμό!»
Δεν θα αναφερθούμε σε αριθμούς τών όσων διαπράξανε οι βάρβαροι και βέβηλοι οσίων και ιερών Τούρκοι τών Μεντερές και Ίνονου. Απλώς αναφερόμαστε στην τρομαχτική εκεί νύχτα που έζηση η εκεί ομογένεια. Νύχτα που συν τοις άλλοις αποτέλεσε την οφθαλμοφανή, πλέον, αρχή τού τέλους τής Ρωμιοσύνης τής Κωνσταντινούπολης, τής Βυζαντινής Κωνσταντινούπολης.
Ας όψονται οι γνωστοί και άγνωστοι υπστηρικτές τού τότε Κεμαλικού Κράτους. Που σήμερα μετάλλαξε σε μουσουλμανική την προς τα μέσα και προς τα έξω απατηλά ανθρωπιστική πρόσοψή του.
εφημερίδα Κωνσταντινούπολης  μηνας Σεπτέμβριος 2010

Ετικέτες