30 Οκτωβρίου 2011

«Ό,τι σπείρεις, θα θερίσεις».

Πολλοί θα συμφωνούσαν με την θέση πως «πολύ σοφά ο λαός μας έλεγε «Ό,τι σπείρεις, θα θερίσεις». Θα τόνιζα βέβαια ότι σύγκριση δεν υπάρχει με τους άνομους, αθέμιτους και παράνομους καταληψίες των πανεπιστημίων τα τελευταία χρόνια που ενθάρρυνε ή ανεχόταν το πολιτικό προσωπικό αυτής της κακόμοιρης χώρας και που τώρα ευθύνεται για το γεγονός ότι ρίχνει το κράτος στο βάραθρο της ανυποληψίας και της υποδούλωσης. Η εξέγερση της ελληνικής κοινωνίας έχει αίτια και προϋποθέσεις που αξίζει να εξετάζονται αυτόνομα από τις παθογένειες των ελληνικών πανεπιστημίων. Το πρόβλημα, εκτιμώ, δεν έγκειται στο να εγκρίνουμε ή να μην εγκρίνουμε την μια ή άλλη στάση αλλά στο να κατανοήσουμε τα πολύπλευρα αίτια που προκάλεσαν την καταβαράθρωσή μας, την πρόκληση μύριων κακουχιών στους ανθρώπους του μόχθου (που είναι οι περισσότεροι έλληνες όλων των κοινωνικών ιεραρχιών - μείον του πολιτικού προσωπικού που «μαζί τα έφαγαν») και που έφεραν την χώρα στα πρόθυρα ενός καταστροφικού διχασμού. Αυτή την στιγμή ούτως ή άλλως το πολιτικό προσωπικό στο σύνολό του ευθύνεται όχι μόνο για το γεγονός ότι ήδη απωλέσαμε την κυριαρχία μας αλλά και για το γεγονός ότι λόγω λανθασμένων χειρισμών κινδυνεύουμε να μπούμε σε ζυγό για πολλές δεκαετίες. Είμαστε ήδη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Αν δεν υπάρξει κατιτί στον ορίζοντα επέρχεται ίσως και το τέλος των πάντων. Στο χείλος του κρημνού, λοιπόν, καλά κάνουμε να δούμε ότι οι εξεγέρσεις έχουν αίτια με ονοματεπώνυμο και πως τα επερχόμενα θα πρέπει να τα εκτιμήσουμε με τον φακό όχι της συμβατικής σοφίας αλλά με υπό το πρίσμα της ανελέητης πραγματικότητας ότι η χώρα κατακρημνίζεται και ότι πριν περιπέσουμε σε εμφύλια σύρραξη απαιτείται μια νέα προσέγγιση. Η εξεγερμένη κοινωνία δεν είναι κακομαθημένα αναρχικά παιδιά του «πολιτικοπαραταξιακού περίγυρου της καταστροφής και των αναρχικών των Εξαρχείων» αλλά το κοινωνικό σώμα της Ελλάδας που αναζητά διέξοδο.

Παραθέτω δύο συνδέσμους σε δύο συνεντεύξεις του Γιώργου Κοντογιώργη, ενός συνάδελφου που εκτιμώ ότι σωστά μιλά για τα αίτια.    

http://lomak.blogspot.com/2011/10/mega-29-11.html

Ετικέτες

29 Οκτωβρίου 2011

Ανοικτή Επιστολή προς τον κύριο Πρόεδρο Απόστολο Κακλαμάνη





Ανοικτή Επιστολή προς τον κύριο Πρόεδρο
Απόστολο Κακλαμάνη



Με αφορμή την προχθεσινή κριτική επίθεση που ασκήσατε στην βουλή προς στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισα να σας στείλω αυτή την επιστολή για να σας διαβιβασω
τις ανησυχίες μου σχετικά με την οικονομική και πολιτική κατάσταση που επικρατεί στον Ελλαδικό χώρο. Και με σκοπό να σας επιστήσω την προσοχή σχετικά με την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου.

Κύριε πρόεδρε εσείς που θέλετε να εμφανίζεστε ως θερμός υποστηρικτής της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ομαλής δημοκρατικής πορείας αυτού του τόπου θα έπρεπε ο ίδιος να καταψηφίσετε το μνημόνιο τις 21ς Ιουλίου, αλλά και το πολυνομοσχέδιο που το ψηφίσατε σύσσωμοι, με μοναδική τιμητική εξαίρεση τη Λούκα Κατσέλη. 

Το πολυνομοσχέδιο αυτό δυστυχώς ανοίγει τον δρόμο για να μειωθούν στο μισό και λιγότερο όλοι οι μισθοί, να γίνουν όλες οι συντάξεις τρία και τέσσερα εκατοστάρικα ώστε μεσω αυτής της κινεζοποίησης του πληθυσμού να αυξηθούν οι όροι κερδοφορίας χρηματιστηριακού κεφαλαίου και επιπροσθέτως να ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία στους ξένους. Δυστυχώς το πολυνομοσχέδιο αυτό θα μεταβάλει την χώρα μας σε μια σύγχρονη αποικία του Γαλλο-Γερμανικού άξονα.
Πιστεύω ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του Γεωργίου Παπανδρέου δεν έχει καμία νομιμότητα από τον λαό για να μας δέσει στο άρμα του Γαλλο-Γερμανικού άξονα και να μας οδηγήσει στην υποτέλεια χωρίς την νωπή έγκριση του λαού. 

Για την κακοδαιμονία αυτού του τόπου επί σειρά ετών καλλιεργήθηκε μια προπαγάνδα εναντίον των δημοσίων υπαλλήλων μέσα από τους κόλπους του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ότι αυτοί είναι οι υπαίτιοι αυτής της χρεοκοπίας. Κατά συνέπεια η στοχοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων οδήγησε σε ένα πογκρόμ από την κυβέρνηση. Πρώτον με την παράνομη περικοπή και κατάργηση των επιδομάτων τους. Δεύτερον, ο άλλος τρόπος αφαίμαξης, έγινε με την παρακράτηση του τρια τοις εκατό για “ανέργους και για αναξιοπαθούντες” με αναδρομική ισχύ από 1/1/2011, το ίδιο με την επιβολή φόρου μειώνοντας το αφορολόγητου εισοδημα.

Δεν αρκούσε μόνον αυτό έπονται και άλλες κρατήσεις από την ΔΕΗ και το μπιλετάκι από την εφορία, αύξηση του ΦΠΑ 13% και 23% και το περιβόητο “ενιαίο μισθολόγιο” που θα χάσουμε αλλά 600 ευρώ το μήνα.
Πως θα αποπληρώσουμε τα δάνεια και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας με όλες αυτές τις μειώσεις?
Έχουμε επίσης την εφεύρεση κάποιων ευρηματικών μυαλών ,την “εφεδρεία”, η οποία είναι παράνομη και αντί-συνταγματική και στρέφεται στους δημοσίους υπαλλήλους,πετωντας τους στο καλάθι των αχρήστων,χωρις αποζημίωση και χωρίς καμμία εξασφαλιση για αξιοπρεπή διαβίωση μετά απο δεκαετίες δουλιάς στις υπηρεσίες τους. 

Ένας εργαζόμενος που θα τον βγάζουν στην “εφεδρεία” αν συνταξιοδοτηθεί θα εισπράξει το μισό του μισού από τον μισθό του από ότι δικαιούται. Σε αυτήν την περίπτωση το εύλογο ερώτημα μου είναι γιατί συνεχίζουν να κάνουν αυτές τις υπέρογκες κρατήσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία εφόσον δεν πρόκειται να ανταποδώσουν στους εργαζόμενους ούτε το εφαπαξ αλλά ούτε και έναν αξιοπρεπή συνταξιοδοτικό μισθό, τότε όλα αυτά τα χρόνια τις κρατήσεις που μας έκαναν να μας τις επιστρέψουν για να απευθυνθούμε σε κάποια ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία ο καθένας από εμάς.

Κύριε πρόεδρε,
Το ερώτημα μου είναι ότι το πογκρόμ που υφιστάμεθα από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μαζί με την υποτελή σχέση της με την τρόικα αν το επικροτείται. 

Με την αφορμή που ο πρωθυπουργός της χώρας μας είναι και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς θα μου επιτρέψετε να προσθέσω στην επιστολή μου, ότι είναι η δεύτερη φορά στην ιστορία που προδίνει η Σοσιαλιστική Διεθνής την εργατική τάξη και σε Ευρωπαικό επίπεδο. Να υπενθυμίσω ότι η πρώτη προδοσία έγινε με την αποστασία του Κάουτσκι το 1915. Τότε που έθεσε το δίλημμα η Ρόζα Λούξεμπούργκ “Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα”.
Τώρα είναι η δεύτερη φορά που η σοσιαλδημοκρατία μας ρίχνει στο πλέγμα του διεθνούς τραπεζικού κεφαλαίου.
Κύριε πρόεδρε δεν έχω τίποτα άλλο να προσθέσω.

Με εκτίμηση
Γιώργος Μπατζάς Αθήνα 23/10/2011






Ετικέτες

13 Οκτωβρίου 2011

Οι καταστροφικές συνέπειες της παραμονής μας στην Ε.Ε.



ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

 
Στο προηγούμενο άρθρο[1] αναφέρθηκα στη μοναδική, κατά τη γνώμη μου, διέξοδο από την καταστροφική κρίση που δημιούργησαν οι ξένες ελίτ με τη συνεργία των ντόπιων, η οποία εσκεμμένα οδηγεί στην απόλυτα ελεγχόμενη από αυτές χρεοκοπία μέσα στην ΕΕ ―γεγονός που θα έχει αναπόφευκτο αποτέλεσμα, πέρα από τις μακροπρόθεσμες καταστροφικές συνέπειες που ήδη είχε η ένταξή μας στην ΕΕ πάνω στην παραγωγική και καταναλωτική δομή της χώρας, τη διαφαινόμενη πλήρη «Λατινοαμερικανοποίησή» της. Δηλαδή, την απόλυτη φτωχοποίηση της πλειοψηφίας του πληθυσμού, την «Κινεζοποίηση» της εργασίας, το ξεπούλημα του κοινωνικού μας πλούτου στις ίδιες ελίτ, και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, της Υγείας και των κοινωνικών υπηρεσιών γενικότερα.

H διέξοδος που πρότεινα περνά μέσα από την άμεση έξοδο από την ΕΕ (και όχι μόνο από την Ευρωζώνη όπως υποστηρίζει αποπροσανατολιστικά η ρεφορμιστική Αριστερά), την ακύρωση των «Μνημονιακών» νόμων και την διαγραφή ολόκληρου του χρέους, την αναγκαστική απαλλοτρίωση χωρίς αποζημίωση του λεηλατημένου κοινωνικού μας πλούτου (από Γερμανούς, Καταριανούς και άλλους ληστές), καθώς και αυστηρούς κοινωνικούς ελέγχους των αγορών κεφαλαίου, εργασίας και εμπορευμάτων, την κοινωνικοποίηση του τραπεζικού συστήματος και, προπαντός, τη δημιουργία ενός νέου παραγωγικού και καταναλωτικού προτύπου που θα στηρίζεται βασικά στους δικούς μας παραγωγικούς πόρους, οι οποίοι θα οργανώνονται γύρω από συλλογικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις. Το άρθρο αυτό (που αποτελούσε ουσιαστικά περίληψη των συμπερασμάτων συστηματικής ανάλυσης της κρίσης και συνολικής πρότασης για διέξοδο από αυτή που διατυπώθηκε σχεδόν ένα χρόνο πριν),[2] έτυχε πολύ ευμενούς υποδοχής από blogs, αναγνώστες κ.λπ. και φυσικά και άμεσων ή έμμεσων επιθέσεων από τους «Ευρωπαϊστές» με επενδυμένα συμφέροντα στην ΕΕ, ενώ δεν έλειψαν και αυτοί που προσπαθούν να θάψουν παρόμοιες προτάσεις με ισχυρισμούς του τύπου «αντί μιας μελετημένης και συγκροτημένης πρότασης για τη βαθιά κρίση, ακούμε μόνο κραυγές, από εκείνες που ακούγονται για να ακουστούν»!

Συγχρόνως, η Κοινοβουλευτική Χούντα και οι στυγνοί ληστές τοκογλύφοι πίσω από αυτή, μέσω του «ανθρώπου τους στην Αθήνα» που παριστάνει τον πρωθυπουργό, ξεκίνησαν μια Γκεμπελική εκστρατεία καταστροφολογίας για τις συνέπειες εξόδου από την Ευρωζώνη, στην οποία μετέχουν ενθουσιωδώς όχι μόνο τα γνωστά παπαγαλάκια των ΜΜΕ, αλλά και τα αντίστοιχα ακαδημαϊκά με επενδυμένα συμφέροντα στην ΕΕ που μετέχουν στις εκπομπές, τις οποίες οργανώνει συστηματικά η άθλια κρατική τηλεόραση που δεν διαφέρει πια από την αντίστοιχη Χουντική της επταετίας. Επικεφαλής της καταστροφολογίας μπήκε ο γνωστός αρχι-εκσυγχρονιστής του ΠΑΣΟΚ Κ. Σημίτης[3] που θεωρεί κατόρθωμα του την ένταξή μας στην Ευρωζώνη, η οποία ολοκλήρωσε την οικονομική καταστροφή της χώρας και οδήγησε στη σημερινή έκρηξη της κρίσης. Περιττεύει να ασχοληθώ εδώ με την καταστροφολογική ανοητολογία του τ. πρωθυπουργού που όχι μόνο δεν έχει σχέση με την οικονομική θεωρία αλλά και κάθε άλλο παρά καλοπροαίρετη είναι, με δεδομένα τα επενδυμένα συμφέροντα των ντόπιων και ξένων οικονομικών ελίτ που πιστά υπηρέτησε και υπηρετεί. Ας δούμε όμως ένα «σοβαρό» άρθρο που δημοσίευσε πρώτα η ναυαρχίδα του σοσιαλφιλελευθερισμού στη Βρετανία, η Γκάρντιαν, και αναδημοσιεύθηκε στην «Ε», όπου μάθαμε από...πολιτειολόγο για τις «καταστροφικές συνέπειες της εξόδου από την ευρωζώνη»[4] ―ο οποίος προφανώς γνωρίζει περισσότερα από πλειάδα έγκυρων διεθνών οικονομολόγων, με τελευταίο τον Ρουμπίνι[5], που υποστηρίζουν το ακριβώς αντίθετο! Αξίζει λοιπόν να δούμε ένα-ένα τα «επιχειρήματα» στα οποία στηρίζεται η προφανώς αποπροσανατολιστική αυτή θέση, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι, στη χώρα μας, υποστηρίζεται όχι μόνο από νεο/σοσιαλφιλελεύθερους, αλλά και από «Μαρξιστές», «αντί-εξουσιαστές» κ.ά!

Έτσι, πρώτον, η έξοδος από την Ευρωζώνη υποστηρίζεται ότι θα σημάνει «δραματικές αυξήσεις στις τιμές των εισαγωγών» και, επομένως, αντίστοιχη αύξηση της τιμής της εισαγόμενης ενέργειας και του παραγωγικού κόστους. Όμως, ένας δευτεροετής φοιτητής Οικονομικών γνωρίζει ότι η υποτίμηση του νομίσματος, στην οποία υποχρεωτικά (αλλά και ευεργετικά!) θα οδηγήσει η έξοδος από το Ευρώ, επιφέρει μεν αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων αλλά και αντίστοιχη μείωση των τιμών των εξαγόμενων, πράγμα που σίγουρα θα έχει σημαντικά ευεργετικά αποτελέσματα στην «βαριά βιομηχανία» μας τον Τουρισμό, αλλά και στα όποια άλλα εξαγόμενα προϊόντα μας. Επομένως, το Κράτος μπορεί κάλλιστα να αντισταθμίσει ένα σημαντικό τμήμα της αύξησης του κόστους παραγωγής με τον μηδενισμό του φόρου στην ενέργεια, που θα γινόταν δυνατός με τα επιπλέον (άμεσα ή έμμεσα) φορολογικά έσοδα από την βελτίωση των εξαγωγών. Στην πραγματικότητα, το σημαντικότερο πρόβλημα από την υποτίμηση θα ήταν η πιθανή επιδείνωση των λαϊκών εισοδημάτων εξαιτίας της αύξησης των τιμών των βασικών ειδών, τα περισσότερα από τα οποία σήμερα εισάγουμε, σαν συνέπεια της αποδιάρθρωσης της παραγωγής μας μετά την ένταξη στην ΕΕ. Όμως, μια κυβέρνηση που δεν θα εκπροσωπούσε (όπως η σημερινή Χούντα) τα προνομιούχα στρώματα και τις ελίτ θα μπορούσε να επιδοτεί τα λαϊκά στρώματα από τα έσοδα ενός σημαντικού φόρου στη μεγάλη περιουσία (κινητή και ακίνητη) καθώς και τα έσοδα από ένα βαρύ φόρο στα είδη πολυτελείας, όπως είχαμε προτείνει από πέρυσι.

Δεύτερον, φυσικά, οι Ελληνικές Τράπεζες θα πρέπει να κοινωνικοποιηθούν, και αυτό δεν είναι κάτι «κακό», όπως ισχυρίζεται το άρθρο αυτό, διότι δήθεν στη χώρα μας «ο δημόσιος τομέας είναι κεντρικό μέρος του προβλήματος». Το «επιχείρημα» αυτό, όπως έδειξα αλλού,[6] αποτελεί απλά νεο/σοσιαλφιλελεύθερο μύθο. Το είδος δημόσιου τομέα που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα (σαν συνέπεια της αποτυχίας του ιδιωτικού να απορροφήσει την ανεργία), όπως και το ίδιο το Χρέος, είναι απλά συμπτώματα της χρόνιας δομικής κρίσης της Ελληνικής Οικονομίας, την οποία ενέτεινε η ένταξή μας στην ΕΕ.

Τρίτον, το «επιχείρημα» ότι «η έξοδος από την Ευρωζώνη μετά από χρεοκοπία θα αποκλείσει τη χώρα από τις διεθνείς χρηματαγορές, τη στιγμή που το έλλειμμα του προϋπολογισμού θα αυξάνεται, στηρίζεται σε δυο σιωπηρές υποθέσεις που ισχύουν μόνο αν παραμείνουμε στην ΕΕ/Ευρωζώνη (που είναι βέβαια το κρίσιμο ερώτημα!). Δηλαδή:

α) στην υπόθεση ότι το Χρέος θα μείνει στο ύψος που μας καθορίζουν οι τοκογλύφοι πιστωτές μας, όταν ακριβώς βραχυπρόθεσμος στόχος της εξόδου από την ΕΕ/Ευρωζώνη είναι να αποφασίσουμε εμείς για το εάν θα πληρώσουμε το Χρέος αυτό και,
β) στην υπόθεση ότι θα παραμείνουμε εσαεί προτεκτοράτο της ΕΕ, όταν ακριβώς μακροπρόθεσμος στόχος της εξόδου από αυτή θα ήταν η δημιουργία των προϋποθέσεων μιας αυτοδύναμης ανάπτυξης που θα ελαχιστοποιούσε, αν δεν εξαφάνιζε, την ανάγκη νέων δανεισμών.

Τέταρτον, ακόμη και αν προκύψουν ταμειακές ανάγκες από την επαναφορά των λαϊκών εισοδημάτων, αρχικά, στο προ των Μνημονίων επίπεδο, αυτές δεν χρειάζεται να καλυφθούν μέσω νέων δανείων, αλλά μέσω ενός ελεγχόμενου πληθωρισμού (ενώ τα λαϊκά εισοδήματα θα μπορούσαν να προστατευθούν με τιμαριθμικές αναπροσαρμογές), καθώς και ενός ριζικά προοδευτικού φόρου εισοδήματος, πέρα από τους φόρους στη μεγάλη κινητή και ακίνητη περιουσία και την πολυτελή κατανάλωση που προανέφερα.

Πέμπτον, τα κίνητρα για φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή όχι μόνο δεν θα αυξηθούν «δραματικά», όπως υποστηρίζει το άρθρο, αλλά αντίθετα θα μειωθούν δραστικά στο νέο θεσμικό πλαίσιο, ιδιαίτερα μετά τη ριζική αναδιανομή του πλούτου και του εισοδήματος υπέρ των λαϊκών στρωμάτων που συνεπάγονται τα παραπάνω μέτρα. Και αυτό, διότι σε ένα παρόμοιο πλαίσιο που εξασφαλίζει στοιχειώδη φορολογική δικαιοσύνη, ούτε οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι αυτο-απασχολούμενοι θα χρειάζονται πια «φακελάκια» για να κάνουν τη δουλειά τους, ούτε οι πολίτες θα αναγκάζονται να φοροδιαφεύγουν από ένα ληστρικό κράτος εάν τους δινόταν η δυνατότητα να συμμετέχουν συλλογικά στη διαμόρφωση του φορολογικού τους βάρους και της διάρθρωσης των δαπανών.

Τέλος, άλλη καταστροφολογία που διαδίδεται ευρέως από τα Γκεμπελικά ΜΜΕ και τα παπαγαλάκια τους είναι ότι οι καταθέτες θα χάσουν τις καταθέσεις τους όταν βγούμε από το Ευρώ. Όμως, κατ’ αρχήν, η δραχμοποίηση των καταθέσεων δεν επηρεάζει την εσωτερική αγοραστική τους δύναμη (ή αυτή των μισθών ή των συντάξεων), οποιοδήποτε και να είναι το μέγεθος της υποτίμησης, αλλά μόνο την «εξωτερική» αγοραστική τους δύναμη, δηλαδή την ικανότητά τους να αγοράζουν εισαγόμενα αγαθά (θέμα για το οποίο ανέφερα πιθανές λύσεις) ή την ικανότητά τους για τουρισμό στο εξωτερικό κ.λπ., στον οποίο έτσι και αλλιώς μετείχαν μόνο τα ανώτερα εισοδηματικά στρώματα και τα μεσαία ―που σήμερα προλεταριοποιούνται. Επίσης, πέρα από τους τρόπους που ανέφερα προστασίας της αγοραστικής τους δύναμης, υπάρχουν και ειδικοί τρόποι να προστατευθούν οι καταθέσεις των μικροκαταθετών, σε αντίθεση με αυτές των μεγαλοκαταθετών που ανήκουν στα προνομιούχα κοινωνικά στρώματα. Για παράδειγμα, η αξία των καταθέσεων σε ευρώ θα μπορούσε να μετατραπεί σε δραχμές με βάση μια προοδευτική κλίμακα που θα προστάτευε την αγοραστική δύναμή τους ανάλογα με το γενικότερο εισόδημα των καταθετών (όσο μικρότερο το εισόδημα τόσο μεγαλύτερη η προστασία της αγοραστικής δύναμης των καταθέσεων).

Συμπερασματικά, η έξοδος από την ΟΝΕ και την ΕΕ πράγματι θα είναι επιζήμια στα προνομιούχα κοινωνικά στρώματα (γι’ αυτό και τα παπαγαλάκια τους, σε οποιοδήποτε δημόσιο χώρο και αν ευρίσκονται, έχουν εξαπολύσει την ξεδιάντροπη αυτή καταστροφολογία). Όμως, οι αρνητικές συνέπειες σε αυτά (που είναι άλλωστε επιθυμητές, αφού αυτά προκάλεσαν την χρόνια κρίση η οποία εντάθηκε με την ένταξή μας που αποφάσισαν στην ΕΕ/ΟΝΕ από την οποία πράγματι ωφελούνται) δεν μπορούν καν να συγκριθούν με τις καταστροφικές συνέπειες πάνω στα λαϊκά στρώματα από την παραμονή μας σε μια ένωση του κεφαλαίου (και όχι των λαών!) που εκφράζει τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση στον χώρο μας.

Μόνο, επομένως, ένα Λαϊκό Μέτωπο «από τα κάτω», με στόχους αυτούς που ανάφερα στην αρχή, και με μέσα τις συνεχείς καταλήψεις και απεργίες διαρκείας παντού, και την μη πληρωμή των χαρατσιών που επιβάλλει η Κοινοβουλευτική Χούντα, θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανατροπή της, καθώς και κάθε επίδοξης νέας Χούντας που θα στόχευε στην απλή «επαναδιαπραγμάτευση» του Χρέους. Και, φυσικά, οι πραιτοριανοί της Χούντας που σήμερα μακελεύουν τους διαδηλωτές θα πρέπει να ξέρουν ότι μετά την ανατροπή της δεν θα ισχύσει κανένα ελαφρυντικό ότι «εκτελούσαν διαταγές» για οποιαδήποτε εγκλήματα διαπράττουν ενάντια στον Λαό, και θα δικαστούν από αυτόν ανάλογα στη περίπτωση που, αντί να παραιτηθούν σήμερα ενώ έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν, προτιμήσουν να συνεχίσουν να εκτελούν τις παράνομες διαταγές μιας Χούντας που δεν έχει τη παραμικρή λαϊκή νομιμοποίηση και αναγκαστικά γίνονται δωσίλογοι, όπως αυτή.
 
* Περίληψη του άρθρου αυτού, λόγω των περιορισμών χώρου της στήλης, δημοσιεύθηκε στην Ελευθεροτυπία της 8/10/2011
 
[1] Το άρθρο για το πολιτικό και κοινωνικό υποκείμενο ενός αγώνα, με τους στόχους του κειμένου, που υποσχέθηκα στο προηγούμενο άρθρο, αναγκαστικά αναβάλλεται για το επόμενο. Βλ. όμως: http://www.inclusivedemocracy.org/fotopoulos/greek/grspeeches/chalkida__2011.htm
[2] Bλ. Η Ελλάδα ως Προτεκτοράτο της Υπερεθνικής Ελίτ, (Γόρδιος, Νοεμ. 2010), Μέρος Τρίτο
[3] Κ. Σημίτης, «Καταστροφική ενδεχόμενη έξοδος από το ευρώ», Καθημερινή (02/10/2011).
[4] Διονύσης Γ. Δημητρακόπουλος, «Οι καταστροφικές συνέπειες της εξόδου από την ευρωζώνη», Ελευθεροτυπία” (01/10/2011).
[5] Nouriel Roubini, "Greece should default and abandon the euro, The Financial Times (19/9/2011).
[6] Η Ελλάδα ως Προτεκτοράτο, ο.π. σελ.79-86.


__
περιοδικό Περιεκτική Δημοκρατία
http://www.inclusivedemocracy.org/pd/

Ετικέτες

12 Οκτωβρίου 2011

Ελληνικά μνημεία, άλλα θύματα του τουρκισμού




Ακόμα και χοροί και ενδυμασίες παρουσιάζονται ως τουρκικά
Του Βλαση Αγτζιδη*

Η σχέση του τουρκικού εθνικισμού με τους προϋπάρχοντες πολιτισμούς ήταν προβληματική από τη στιγμή της εμφάνισής του. Ακόμη και ο οθωμανικός πολιτισμός έπρεπε να εξοβελιστεί και στη θέση του να αναπτυχθεί ένας καινούργιος αμιγώς τουρκικός, που θα συνέδεε την κεντροασιατική καταγωγή με την ευρωπαϊκή προοπτική. Αυτή η θέση αναπτύχθηκε υποδειγματικά από τον Ziya Cžkalp (1876-1924), που θεωρείται ο πατέρας του τουρκικού εθνικισμού. Για τους Τούρκους εθνικιστές, οι «Αρχές του Τουρκισμού», του Ζιγιά Γκιοκάλπ, είναι ό,τι το «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» για τους κομμουνιστές. Ο Γκιοκάλπ, λοιπόν, θεωρεί ότι ο οθωμανικός πολιτισμός είναι βαθύτατα επηρεασμένος και αποτελεί συνέχεια του «ρωμαίικου». Και ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο θα έπρεπε να εγκαταλειφθεί και να καταστραφεί. Το πρώτο θύμα του τουρκικού εθνικισμού ήταν η οθωμανική γλώσσα και η εισαγωγή του λατινικού αλφάβητου. Με τον τρόπο αυτό, ο μουσουλμανικός κόσμος της Ανατολής αποκόπηκε οριστικά από την εξαιρετικά πλούσια οθωμανική και ισλαμική γραμματεία.
Μνημεία και κρίση ταυτότητας
Η κρίση ταυτότητας που μαστίζει τη σύγχρονη τουρκική κοινωνία δεν περνά απαρατήρητη στους μελετητές της ιδιόμορφης αυτής χώρας. Οπως δεν περνά απαρατήρητη και η γιγάντια προσπάθεια που καταβάλλει η κρατική γραφειοκρατία για οικειοποίηση του πολιτισμικού πλούτου των εθνών που προϋπήρχαν των Τούρκων και του Ισλάμ, και κάποια στιγμή εξοντώθηκαν ή εκδιώχθηκαν. Μνημεία, χοροί, ενδυμασίες παρουσιάζονται δημοσίως ως τουρκικά. Τα ερείπια των αρχαίων ελληνικών πόλεων, όπως της Εφέσου, της Περγάμου και άλλων, τα ελληνικά χριστιανικά μνημεία της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινούπολης, των υπόσκαφων ναών της Καππαδοκίας και της Παναγίας Σουμελά της Τραπεζούντας, ακόμα και ο διασημότερος των ελληνικών χορών, ο ποντιακός πυρρίχιος Σέρα, παρουσιάζονται στο διεθνές κοινό ως τουρκικά. Βέβαια, ο χορός αυτός –που οι Τούρκοι τον ονομάζουν «Horon», δηλαδή «(τον) χορόν»– όπως και η ποντιακή λύρα, αποτελούν σημερινές μορφές έκφρασης των δεκάδων χιλιάδων ελληνόφωνων, μουσουλμάνων και κρυπτοχριστιανών, καθώς και των γεωργιανόφωνων Λαζών της Βόρειας Τουρκίας.
Για χιλιάδες χρόνια πριν από την εμφάνιση του Ισλάμ και των Τούρκων, ο γεωγραφικός χώρος που καταλαμβάνει σήμερα η τουρκική δημοκρατία υπήρξε χώρος δράσης, δημιουργίας και έκφρασης των Ελλήνων – αλλά και άλλων λαών που επιβιώνουν μέχρι σήμερα, όπως οι Αρμένιοι, οι Κούρδοι, οι Ασσυροχαλδαίοι. Στις παράλιες περιοχές της δυτικής και βόρειας Μικράς Ασίας, Ελληνες υπήρχαν από τη δεύτερη χιλιετία π.Χ. ενώ η Ιωνία, ο Πόντος, η Καππαδοκία, καθώς και η Ανατολική Θράκη υπήρξαν βασικοί χώροι δραστηριοποίησής τους μετά τους αλεξανδρινούς χρόνους. Μέχρι την εμφάνιση του Ισλάμ και τον περιορισμό του ελληνικού κόσμου από Αραβες και Τουρκομάνους εισβολείς, η μικρασιατική χερσόνησος υπήρξε ελληνόφωνη περιοχή στο μεγαλύτερο μέρος της. Η τελική κυριαρχία του οθωμανικού Ισλάμ μετέβαλε τον θρησκευτικό χαρακτήρα της περιοχής και αύξησε τα ποσοστά τουρκοφωνίας.
Οταν ο τουρκικός εθνικισμός αποπειράθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα να μετατρέψει τον πολυεθνικό και πολυθρησκευτικό οθωμανικό χώρο σε αμιγώς τουρκικό, χρησιμοποιώντας το Ισλάμ, συνάντησε την αμείλικτη πραγματικότητα. Μεγάλο μέρος του πληθυσμού ανήκε σε διαφορετικές εθνικές ομάδες που είχαν ως θρησκεία τον χριστιανισμό και είχε βαθύτατη σχέση με τον τόπο. Σχέση που αποδεικνυόταν πλήρως από τα μνημεία που είχε δημιουργήσει. Με βάση το νεοτουρκικό πρόγραμμα του 1911, για τους πληθυσμούς αυτούς επελέγη η γενοκτονία και η εκδίωξη. Απέμειναν όμως τα μνημεία, ως αδιάψευστοι μάρτυρες μιας πολύ διαφορετικής κοινωνικής κατάστασης που υπήρχε μέχρι πρόσφατα και μιας εξαιρετικά οδυνηρής «τακτοποίησής της».
Στις δεκαετίες που ακολούθησαν το ’22, το συναίσθημα ότι τα ελληνικά μνημεία –αρχαία, βυζαντινά και νεότερα– έθεταν σε διαρκή αμφιβήτηση τη «Νέα Τάξη» ήταν έντονο, τόσο στο στρατιωτικό κατεστημένο που ήλεγχε απολύτως τον γεωγραφικό χώρο που κατέκτησε, όσο και στην κεμαλική κρατική γραφειοκρατία. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ελληνικά μνημεία που υπάρχουν στην Τουρκία είναι περισσότερα και εντυπωσιακότερα –με την εξαίρεση του Παρθενώνα– από αυτά που υπάρχουν στα ελλαδικά εδάφη. Γι’ αυτούς τους λόγους, η επίσημη πολιτική στόχευε στον πλήρη πολιτιστικό εκτουρκισμό του εδάφους που κατέλαβε ο τουρκικός εθνικισμός με τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1919-1922.
 Σε πρώτη φάση, πολιτιστικός εκτουρκισμός σήμαινε εξαφάνιση ή υποβάθμιση –στην καλύτερη εκδοχή– όλων εκείνων των στοιχείων που θύμιζαν ότι μεγάλο μέρος των εδαφών της τουρκικής δημοκρατίας αποτελούσε γενέθλιο έδαφος άλλων εθνών. Ετσι, σε γενικές γραμμές, οι ελληνικές αρχαιότητες υποβαθμίστηκαν, τα βυζαντινά μνημεία –πλην όσων είχαν μετατραπεί σε τεμένη– αφέθηκαν να καταρρεύσουν, τα νεότερα μνημεία καταστράφηκαν συνειδητά.
Η τουρκική πολιτική απέναντι στα ελληνικά μνημεία άλλαξε κατά τη δεκαετία του ’80. Η πολιτική οικειοποίησης αντικατέστησε την προηγούμενη αρνητική ή αδιάφορη στάση του κράτους και της κοινωνίας. Ο φόβος απέναντι στον ελληνικό αλυτρωτισμό εξαφανίστηκε και τα συναισθήματα ενοχής για την εξόντωση των γηγενών εθνών έπαψαν να ταλανίζουν τις επόμενες τουρκικές γενιές. Μεθοδικά άρχισε το τουρκικό κράτος να προσπαθεί να αλλάξει την ιστορία της περιοχής. Να δημιουργήσει την εντύπωση στις νέες γενιές και τους πολυάριθμους τουρίστες ότι όλα αυτά τα μνημεία τα δημιούργησαν οι διάφοροι ανατολικοί λαοί, που έχουν χαθεί σήμερα και τους οποίους εκπροσωπούν οι κληρονόμοι τους, οι Τούρκοι. Στις επίσημες επιγραφές στους ιστορικούς χώρους, όπως και στα αντίστοιχα βιβλία αναφέρεται ότι τα αρχαία μνημεία τα δημιούργησαν οι Λυδοί ή οι Πισίδες ή οι Λύκιοι ή οι Παφλαγόνες, τους οποίους αντικατέστησαν οι Πέρσες και στη συνέχεια οι Ρωμαίοι. Παρότι οι ιστορικοί χώροι είναι ελληνικοί και τα αντίστοιχα μουσεία είναι γεμάτα με ελληνικά ευρήματα και επιγραφές, δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά στην πραγματική ταυτότητά τους. Η λέξη «Ελληνας», «Γιουνάν» ή «Γκρικ» απουσιάζουν παντελώς. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα ελληνικά μνημεία της χριστιανικής εποχής.
Σε διεθνές επίπεδο η νέα προσέγγιση άρχισε με τη δειλή, στην αρχή, προβολή των αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της τουριστικής πολιτικής. Χαρακτηριστική υπήρξε η χρήση του εντυπωσιακού εσωτερικού χώρου της Αγίας Ειρήνης στην Πόλη για επίδειξη μόδας πριν από μερικά χρόνια. Η πολιτική οικειοποίησης των μνημείων, αλλά και των μορφών, του ελληνικού πολιτισμού της Ιωνίας και της υπόλοιπης Μικράς Ασίας άρχισε βαθμιαία να γίνεται κτήμα του τουρκικού λαού. Πρώτη μαζική έκφραση της νέας στάσης υπήρξε η διεκδίκηση των γλυπτών της Περγάμου που βρίσκονταν στο Βερολίνο. Τα γλυπτά προβλήθηκαν ως τα τουρκικά ελγίνεια. Δήμοι της περιοχής και κοινωνικές ενώσεις με τη στήριξη του κράτους οργάνωσαν διαμαρτυρίες και κινητοποίησαν τους Τούρκους μετανάστες για τη διεκδίκηση της «επιστροφής των γλυπτών στην πατρίδα». Η όλη απόπειρα –για όσους ήξεραν ότι οι απόγονοι των δημιουργών των γλυπτών εξοντώθηκαν με τον πιο άγριο τρόπο τον Σεπτέμβριο του ’22 και οι επιζήσαντες κατέφυγαν πρόσφυγες στα Βαλκάνια– είχε τα στοιχεία μιας εφιαλτικής φάρσας.
Μικρό παράδειγμα –χαρακτηριστικό και γραφικό παράλληλα– των απίστευτων ιδεολογημάτων που διαχύθηκαν στην τουρκική κοινωνία, βρίσκεται στην ετικέτα του κρασιού Trakya (δηλαδή Θράκη), που πουλιέται στη δυτική Τουρκία. Στην άκρως κλασικής τεχνοτροπίας ετικέτα αυτή, πάνω σε ένα βαρέλι κάθεται μια νύμφη περιτριγυρισμένη από κληματαριές και τσαμπιά σταφυλιών. Μόνο που δεξιά και αριστερά της νύμφης υπάρχουν, αντί για λέοντες, δύο γκρίζοι λύκοι. Να σημειωθεί ότι ο γκρίζος λύκος αποτελεί το σύμβολο του παντουρκισμού και δηλοί την «κόκκινη μηλιά», δηλαδή την αρχαία τουρκική κεντροασιατική κοιτίδα. Αυτή ακριβώς είναι και η μεθόδευση του τουρκικού κράτους: να καλλιεργήσει την πίστη ότι τα ελληνικά μνημεία της Μικράς Ασίας ανήκουν και συγκροτούν τον αρχαίο τουρκικό πολιτισμό.
* Ο κ. Βλάσης Αγτζίδης είναι διδάκτωρ Σύγχρονης Ιστορίας.

  http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_25/04/2008_267917
____________________________________________________________________

Ετικέτες

8 Οκτωβρίου 2011

Υπάρχει διέξοδος από την κρίση των ελίτ!*


ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Οι ξένοι  τοκογλύφοι που εκπροσωπεί η Τρόικα των γκαουλάιτερ, σε αγαστή σύμπνοια  με  τους κλεπτοκράτες που παριστάνουν τους «καπιταλιστές» στη χώρα μας, και με  τυφλό όργανο την αδίστακτη Κοινοβουλευτική Χούντα που παριστάνει την  «κυβέρνηση», εισάγουν, με καταιγιστικούς ρυθμούς, μέτρα που αλλάζουν ριζικά  τον κοινωνικο-οικονομικό χάρτη της Χώρας προς όφελος των ξένων και ντόπιων  ελίτ που δημιούργησαν την κρίση. Τα εξοντωτικά αυτά μέτρα σε βάρος των  λαϊκών στρωμάτων που θεσμοθετούνται  χωρίς τη παραμικρή λαϊκή νομιμοποίηση,  με τη βοήθεια των άβουλων  δωσίλογων που παριστάνουν τους «βουλευτές», έχουν  ένα και μοναδικό απώτερο στόχο: την ελαχιστοποίηση των ζημιών των ελίτ από  την χρεοκοπία που σήμερα είναι θέμα χρόνου –παρά τα χονδροειδή ψέματα της  Χουντικής «κυβέρνησης»  ότι τα κτηνώδη μέτρα τους θα την αποτρέψουν– και  την παράλληλη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων τους από αυτή. Το πρόβλημα  επομένως των ξένων και ντόπιων ελίτ είναι πώς θα  αναβάλλουν την αναπόφευκτη  πια χρεοκοπία (2/3 των ανεξάρτητων διεθνών οικονομολόγων και, φυσικά, οι  αγορές αυτό πιστεύουν[1])  μέχρι να οργανώσουν μια απόλυτα ελεγχόμενη από αυτούς χρεοκοπία, που θα  ελαχιστοποιούσε τις ζημιές τους και θα μεγιστοποιούσε τα οφέλη τους, σε  βάρος πάντα των λαϊκών στρωμάτων. 
Οι πιθανές  ζημιές τους προέρχονται βασικά από το αναπόφευκτο «κούρεμα» που το  υπολογίζουν στο τουλάχιστον  50% της αξίας των τίτλων τους. Τα πιθανά οφέλη  τους είναι τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα και είναι πολλαπλάσια  των ζημιών. Βραχυπρόθεσμα, μας εξαναγκάζουν να ξεπουλήσουμε στις σημερινές  εξευτελιστικές (λόγω της κρίσης)  τιμές ολόκληρο τον κοινωνικό μας πλούτο,  πράγμα που σημαίνει ότι μόνο από τα κέρδη, που θα αποκομίσουν αν μετάσχουν  στη λεία αυτή, θα καλύψουν πολλές φορές τη χασούρα από το «κούρεμα».  Μακροπρόθεσμα, παρά το κούρεμα, δεν θα πάψουμε να έχουμε ανάγκη νέων δανείων  από τους ίδιους τοκογλύφους στο μέλλον, αν παραμείνουμε στην ΕΕ και ΟΝΕ  —δομές  που μας οδήγησαν στην αποδιάρθρωση της παραγωγικής δομής, η οποία  είναι η απώτερη αιτία της σημερινής κρίσης.[2]Ακόμα χειρότερα εάν, μαζί με την ελεγχόμενη χρεωκοπία ,φύγουμε η μας διώξουν  προσωρινά από την  Ευρωζώνη, αλλά όχι και απο την ΕΕ, η σήμερα συντελούμενη  μετατροπή της Ελλάδος στο «Μεξικό της ΕΕ» θα παγιωθεί για χάρη των ξένων και  ντόπιων ελίτ –παρά τα αντίθετα παραπλανητικά επιχειρήματα  της ρεφορμιστικής  «Αριστεράς»– εφόσον οι καταστροφικές συνθήκες Μάαστριχτ κ.λπ. θα  εξακολουθούν να ισχύουν.  Έτσι, η άκρατη ελαστικοποίηση της εργασίας, οι  μαζικές απολύσεις, οι κουτσουρεμένοι μισθοί και συντάξεις, η καρτελοποίηση  των τ. ελευθέρων επαγγελμάτων,  και η τελική ιδιωτικοποίηση της Υγείας και  Παιδείας (που τώρα ‘μπαίνει από την πίσω πόρτα’), θα γίνουν πια μόνιμες  καταστάσεις, με βάση τις συνθήκες της ΕΕ που  υπέγραψαν οι ελίτ μας πριν να  μπούμε στην Ευρωζώνη! 
Υπάρχει  διέξοδος από αυτό το ζοφερό μέλλον; Ναι,  αλλά καμία διέξοδος από την   καταστροφική κρίση δεν είναι δυνατή χωρίς την επανάκτηση ενός ελάχιστου  βαθμού οικονομικής κυριαρχίας. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι πρέπει να  αμφισβητήσουμε όλα αυτά που θεωρούμε δεδομένα και κατ’ αρχήν την συμμετοχή  μας στην ΕΕ και την ΟΝΕ που συνεπάγονται μηδαμινό έλεγχο στη νομισματική  πολιτική μας (αφού δεν ελέγχουμε ούτε το νόμισμά μας), και οριακό έλεγχο στη  δημοσιονομική. Όμως, καμιά άλλη χώρα στην Ιστορία δεν βγήκε από παρόμοια  κρίση (που είναι ανύπαρκτη για τον θρασύτατο Γκεμπελίσκο που παριστάνει τιν  «Υπουργό» Οικονομικών!) χωρίς τον ελάχιστο αυτό βαθμό οικονομικής  κυριαρχίας. Η έξοδος από την ΕΕ δεν σημαίνει ούτε τοπικισμό ούτε  απομονωτισμό, όπως αποπροσανατολιστικά υποστηρίζει η εκφυλισμένη «Αριστερά»,  που τώρα συμμετέχει και στα εγκλήματα της «διεθνούς κοινότητας», όπως στη  Λιβύη. Σημαίνει τη δυνατότητα οικοδόμησης μιας νέας διεθνούς κοινότητας  αλληλεγγύης που θα θεμελιώνεται στις αυτοδύναμες (όχι αυτάρκεις) οικονομίες,  οι οποίες θα αυτοδιευθύνονται ως οικονομικές δημοκρατίες, και όχι στις  σημερινές οικονομίες της αγοράς, που έχουν οδηγήσει τον κόσμο σε μια  πρωτόγνωρη παγκόσμια κρίση (οικολογική, κοινωνική αλλά και αξιών).  
Με βάση τα  παραπάνω, δεν είναι επομένως περίεργο ότι όταν τα κατεστημένα διεθνή και  Ελληνικά μίντια κάνουν «συζητήσεις» για την Ελληνική κρίση το πάνελ  αποτελείται κατά κανόνα μόνο από Πανεπιστημιακούς του νεο/σοσιαλφιλελεύθερου  χώρου (συνήθως μάλιστα από ακαδημαϊκούς που παριστάνουν τους «αντικειμενικούς»  αναλυτές ενώ βέβαια είναι γνωστοί τρόφιμοι ερευνητικών και άλλων κονδυλίων  της ΕΕ[3]),  ακριβώς για να συσκοτίζεται η προβληματική για την έξοδο από την ΕΕ/ΟΝΕ με καταστροφολογικές ανοησίες που ακόμη και διεθνώς αναγνωρισμένοι ορθόδοξοι  οικονομολόγοι δεν υιοθετούν! Μπροστά βέβαια σε τέτοια μεροληψία, οι διάλογοι  μεταξύ, από τη μια μεριά, νεο/σοσιαλφιλελευθέρων και, από την άλλη, μελών  της Ρεφορμιστικής «Αριστεράς» και οπαδών του Λογιστικού Ελέγχου (οι οποίοι  αναγκαστικά ασκούν  ανώδυνη και επομένως εύκολα εξοστρακίσιμη κριτική στους  πρώτους, εφόσον δεν αμφισβητούν καν την ΕΕ),[4]   άζουν ...επαναστατικοί! 
Φυσικά και  υπάρχουν τρόποι[5]να βγούμε από την κρίση, μέσα από την άμεση έξοδο όχι μόνο από την Ευρωζώνη  (που από μόνη της θα ήταν πράγματι καταστροφική) αλλά και από την ίδια την  ΕΕ, χωρίς να πάψουν να πληρώνονται μισθοί/συντάξεις (αντίθετα θα επανέλθουν  στο προ της Χούντας επίπεδο), χωρίς να χάσουν οι μικροκαταθέτες την  αγοραστική δύναμη των καταθέσεών τους στην Ελλάδα, χωρίς να γίνουν απολύσεις  στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, χωρίς να καρτελοποιηθούν,  δήθεν  για να «ανοίξουν», τα κλειστά επαγγέλματα, με δωρεάν  κοινωνικοποιημένη Υγεία και Παιδεία, αλλά και με τη δημιουργία των  προϋποθέσεων για μια αυτοδύναμη οικονομία στο μέλλον, χωρίς Χρέη και τη Λατινοαμερικανοποίηση της χώρας.    

Για όλα  αυτά, όμως, απαιτείται εκτός από την άμεση μονομερή έξοδο από την ΕΕ και  την Ευρωζώνη (που οι δωσίλογοι παρουσιάζουν σαν «μπαμπούλα!), η ακύρωση των  συνθηκών της Χούντας με την τρόικα και η συνακόλουθη στάση πληρωμών και  διαγραφή ολόκληρου του Χρέους (σήμερα δεν έχει πια νόημα η μερική διαγραφή  και συνακόλουθη επαναδιαπραγμάτευση, εφόσον χωρίς την αναγκαστική  απαλλοτρίωση άνευ αποζημιώσεως και την κοινωνικοποίηση κάθε δημόσιου αγαθού  που αρπάζουν οι ληστρικές ελίτ μέσα από τις ιδιωτικοποιήσεις δεν μπορεί να  δημιουργηθεί οποιαδήποτε βάση αυτοδύναμης οικονομικής ανάπτυξης  που θα μας  απαλλάσσει οριστικά από τα Χρέη και την εξάρτηση. Παρεπόμενο των παραπάνω  στόχων είναι οι αυστηροί κοινωνικοί έλεγχοι των αγορών κεφαλαίου, εργασίας  και εμπορευμάτων (μέχρις ότου η κοινωνία αποφασίσει στο μέλλον τι μορφή θα  πάρει η οικονομική οργάνωσή της, π.χ. κρατικοσοσιαλιστική ή οικονομική  δημοκρατία), η εθνικοποίηση του Τραπεζικού συστήματος, η ίδρυση ενός  πραγματικού κοινωνικού κράτους για την ικανοποίηση των αναγκών Υγείας,  Παιδείας και άλλων κοινωνικών αναγκών και, προπαντός, η δημιουργία ενός νέου  παραγωγικού και καταναλωτικού προτύπου που θα στηρίζεται βασικά στους δικούς  μας παραγωγικούς πόρους, οι οποίοι θα οργανώνονται γύρω από  συλλογικά  ελεγχόμενες επιχειρήσεις (συνεταιρισμοί, νέου τύπου «δημοτικές επιχειρήσεις»  ελεγχόμενες από τις συνελεύσεις πολιτών και εργαζομένων κ.λπ.).   
Το κρίσιμο  ερώτημα που παραμένει είναι ποιο είναι το πολιτικό και κοινωνικό  υποκείμενο που θα μπορούσε σήμερα να ξεκινήσει στην Ελλάδα ένα αγώνα με  παρόμοιους στόχους και πώς μπορεί να τους πραγματοποιήσει —θέμα που λόγω  χώρου θα προσπαθήσω να αναπτύξω στο επόμενο άρθρο.
 *      Μια σημαντικά μικρότερη εκδοχή του άρθρου αυτού (λόγω των      περιορισμών χώρου της στήλης) δημοσιεύθηκε στην      Ελευθεροτυπία της 24/9/2011. 
[1]David Prosser, “Εurozone in no    mood for Geitner’s mercy mission”, Independent, 17/9/2011
   [2]βλ. Η Ελλάδα ως    Προτεκτοράτο της Υπερεθνικής Ελίτ, (Γόρδιος, Νοεμ. 2011) Μέρος    Τρίτο
[3]Χαρακτηριστικό παράδειγμα μεροληψίας η άθλια εκπομπή της ΝΕΤ,    “ΝΕΤ3”, με πάνελ ακραιφνών νεο/σοσιαλφιλελεύθερων εγχώριων    Πανεπιστημιακών που “έβλεπαν” τη καταστροφή του …Νώε αν φεύγαμε    ακόμη και από την Ευρωζώνη, τη στιγμή που τα εγκυρότερα ονόματα    ορθόδοξων οικονομολόγων στον διεθνή    χώρο υποστηρίζουν  το αντίθετο,    δηλαδή ότι η σημερινή καταστροφή δεν συγκρίνεται με τα προβλήματα    που θα δημιουργούσε η έξοδος    από την Ευρωζώνη . Δεν είναι βέβαια τυχαίο ότι    τα μέλη του πάνελ ήταν ΟΛΟΙ τρόφιμοι προγραμμάτων της ΕΕ.    Δηλαδή οι:    Λουκάς Τσούκαλις, ειδικός σύμβουλος του ...Μπαρόζο, του Προέδρου της    Κομισιόν, Νίκος Χριστοδουλάκης, Υφυπουργός Οικονομικών    αρμόδιος για τον Προϋπολογισμό και τη διαχείριση του… Δημόσιου    Χρέους (1996-2000)  και στη συνέχεια “Τσάρος της Οικονομίας” (Υπουργός    Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, 2001-2004),    Ναπολέων Μαραβέγιας    κάτοχος της    Ευρωπαϊκής έδρας Jean Monnet (1995)     και τιμηθείς με παράσημο    από τη Γαλλική δημοκρατία καθώς και    γνωστός , από την αρθρογραφία του, υμνητής της ΕΕ, και ο Αρίστος    Δοξιάδης, Διαχειριστής επιχειρηματικών συμμετοχών   που “έχει    εργαστεί σε προγράμματα της ΕΕ για την καταπολέμηση της φτώχειας,     και ως σύμβουλος βιομηχανικής πολιτικής της ελληνικής κυβέρνησης”! 
   [4]βλ. για τυπικό παράδειγμα παρόμοιου διαλόγου αυτόν μεταξύ των Κ.    Λαπαβίτσα (φανατικού υπέρμαχου του Λογιστικού Ελέγχου και μέλους του γνωστού δίκτυου    της Αμερικανικής ρεφορμιστικής    Αριστεράς, Znet,    και Δ.    Δημητρακόπουλου , συγγραφέα ορθόδοξων    βιβλίων  γα την ΕΕ, την    Κομισιόν κ.λπ.    (Guardian,    20/9/2011), και    μεταξύ του πρώτου και  του Τ. Κολλίνζα, τ. μέλους του Συμβουλίου    Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Προέδρου της Κομισιόν και    αναμεμιγμένου σε πολλά ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ , Ανιχνεύσεις    (ΕΡΤ3, 20/9/2011)
   [5]Η Ελλάδα ως    Προτεκτοράτο κεφ. 10 & 14  --
περιοδικό Περιεκτική Δημοκρατία
http://www.inclusivedemocracy.org/pd/    --
περιοδικό Περιεκτική Δημοκρατία
http://www.inclusivedemocracy.org/pd/

Ετικέτες